Metodická příručka pro pedagogy
Portfolio tezí
- Cvičení
- AJ – Anglicky mluvící země
- AJ – Education, a school system, the role of a teacher and a student
- AJ – Food, eating habits
- ČJ – Hlava XXII: soud s kapitánem Yossarianem
- ČJ – Nejlepší kniha vydavatelství
- D – Simulace římského veřejného shromáždění
- HV – Současná hudební scéna
- Cvičení – Argumentace (cvičení)
- Cvičení – Argumentace (řešení)
- Cvičení – Balón
- Cvičení – Křížový výslech
- Cvičení – Vyvracení
- Debata formou „Trial“
- Odborné texty
- Argumentace
- Boj proti globálnímu oteplování přináší více škody než užitku
- Ekologické limity těžby surovin by měly být prolomeny
- Evropská unie by měla zavést jeden úřední jazyk
- Japonsko by mělo upustit od lovu velryb
- Kreacionismus patří do hodin biologie
- Matematika by měla učit kreativní řešení problémů, a nikoliv užívání postupů
- Měli bychom znovu zavést studium latiny a řečtiny
- Náboženství přineslo více škody než užitku
- Občanská neposlušnost je legitimní formou protestu
- Vyspělé země by měly svoji pomoc rozvojovým zemím vázat na podmínku ochrany životního prostředí
- Poválečný odsun Němců je neospravedlnitelný
- Profesionální sport škodí společnosti
- Rozvojové země by se měly raději zaměřit na ochranu životního prostředí
než na ekonomický růst - Soutěže krásy jsou škodlivé
- Stahování filmů a hudby by mělo být legalizováno
- Stahování filmů a hudby by mělo být legalizováno (2)
- Státy s početnými muslimskými menšinami by měly povolit užívání práva šáría v rámci jejich právních systémů
- Testování na zvířatech je neetické
- Účast na volbách by měla být povinná
- Znalost matematiky by měla být podmínkou pro absolutorium střední školy
Pravidla
- Pravidla debaty 5×5
- Pravidla debaty formy „Karl Popper“
- Pravidla britské formy parlamentní debaty
- Pravidla debaty formy „Řešitelská 2×2“
- Pravidla debaty formy „Sněmovní 2×2“
Metodické listy
- Forma 5×5
- Forma „Karl Popper“
- Britská forma parlamentní debaty
- Forma „Řešitelská 2×2“
- Forma „Sněmovní 2×2“
- Forma „Za svým slovem si stojím“