Debatní liga, Ředitelství soutěží

Teze a hlasování o okruzích XXVI. ročníku Debatní ligy

Hlasujte pro okruhy tezí Debatní ligy a ovlivněte tak témata, o kterých budeme debatovat!


Pro XXVI. ročník Debatní ligy Ředitelství soutěží vyhlašuje následující připravené teze:

Podzimní část

Žáci by měli absolvovat povinnou školní docházku pouze na jednotných nevýběrových základních školách.

Compulsory education should be undertaken only at unified non-selective elementary schools.

Jarní část

Západní demokracie by měly zlepšit situaci obyvatelstva KLDR. (P)

Western democracies should improve the situation of people of North Korea. (P)

Okruhy, ze kterých Ředitelství soutěží a Výbor pro teze vybere další teze pro jednotlivé turnaje, budou určeny hlasováním členské základny.

Ředitelství soutěží děkuje všem, kteří zaslali své návrhy na teze pro letošní ročník. Ocenili jsme každého navrhovatele IB bodem. Vaše návrhy byly použity jako inspirativní zdroje pro konečné teze a okruhy, případně pro nepřipravené teze pro turnaje následující sezóny.

Kdo může hlasovat?

Každý, kdo je členem ADK, či se stane členem do uzávěrky hlasování. Pokud ještě nejste členem ADK, vyplňte ve formuláři svůj email a my vás kontaktujeme. Prosíme, aby každý hlasoval pouze jednou! Duplicitní hlasy nemilosrdně škrtneme.

Jak hlasování probíhá?

Hlasovat o tezích a okruzích můžete v online formuláři, a to nejpozději do 31. srpna 2020 24.00. Každý člen ADK má možnost hlasovat pro 2 okruhy. Následně budou hlasy sečteny a výsledky vyhlášeny.

Proč hlasovat?

Máte možnost ovlivnit, jak bude vypadat příští sezóna a vybrat si, která témata vás osobně nejvíce zajímají či na kterých se nejvíce naučíte.

Okruhy k hlasování

  • Koronavirus – Byla reakce státu přiměřená rizikům? Mohli jsme se na krizi připravit lépe? Jsou omezující opatření správná? Měl by mít stát právo sledovat náš pohyb přes mobilní telefon? Jsou opatření na podporu ekonomiky účelná a dostatečná? Kdo by měl mít přednostní právo na vakcínu proti koronaviru? Je správné používat proti neznámé nemoci nevyzkoušené léky?
  • Práce – Má stát zasahovat do vztahů mezi zaměstnanci a zaměstnavateli? Má stát právo nařizovat minimální mzdu, omezovat důvody, pro které lze propustit zaměstnance, nebo délku pracovní doby? Měl by se zkrátit pracovní týden či prodloužit dovolená? Jak zajistit, aby na trhu práce nebyli diskriminování příslušníci menšin, absolventi bez praxe nebo naopak lidé před důchodem? Mají mít nezaměstnaní nárok na podporu?
  • Sport – Je sport natolik důležitý pro společnost, aby ho měl stát podporovat? Je úkolem státu vést mládež ke sportu? Může se e-sport stát doplňkem sledování sportovních utkání, nebo ho snad v budoucnu zcela nahradí?
  • Zemědělství a životní prostředí – Staráme se o naši přírodu dostatečně? Měla by ČR být potravinově soběstačná? Děláme dost v boji se suchem? Mají smysl zemědělské dotace? Měl by stát něco dělat s dvojí kvalitou potravin?
  • Média – Mají tištěná média v dnešní době ještě smysl? Měl by je snad stát podporovat, aby přežila? Je správné, aby vycházely celostátní noviny, za které zákazníci neplatí? Jak mají být financována média veřejné služby? Mají nositelé extrémních názorů dostat prostor ve veřejnoprávních médiích?

Odkaz na formulář