Výnos předsedkyně představenstva č. 3/2021 o jmenování členů výboru pro teze

Předsedkyně představenstva Asociace debatních klubů, z.s. (dále jen “spolek”) vydává podle článku 5.1.4 stanov spolku tento vnitřní předpis:

Článek 1

Na návrh vedoucí výboru pro teze předsedkyně představenstva spolku tímto jmenuje ke dni účinnosti tohoto výnosu tyto členy výboru pro teze spolku:

  • Jakuba Hampla;
  • Davida Humla.

Článek 2

Tento vnitřní předpis nabývá účinnosti dnem 1. září 2021. 

Hana Bušková
předsedkyně představenstva

Zápis ze společného zasedání orgánů dne 26. 6. 2021

Praha, 26. 6. 2021

Účastníci:

  • Bedřich Bluma
  • Hana Bušková
  • Alexandr Carr
  • Jan Dragoun
  • Dušan Hrabánek
  • Barbora Lacinová
  • Prokop Maršík
  • Jakub Neužil
  • Eva Pospíšilová
  • Václav Soukup
  • Jakub Szymsza
  • Judita Zelbová
  1. Současný stav ADK
    • Přehled orgánů a jejich členů:
      • Představenstvo
        • Hana Bušková (předsedkyně)
        • Barbora Lacinová
        • Prokop Maršík
        • Zbyněk Piech
      • KRK
        • Bedřich Bluma (vedoucí)
        • Jan Dragoun
        • Josef Mezera
      • Výkonný výbor
        • Václav Soukup (vedoucí)
        • Adam Born
        • Barbora Lacinová
        • Hana Bušková
        • Jakub Neužil
        • Judita Zelbová
        • Prokop Maršík
        • Zbyněk Piech
      • Ředitelství soutěží
        • Eva Pospíšilová (vedoucí)
        • Adam Born
        • Dušan Hrabánek
        • Jakub Szymsza
        • Kateřina Adámková
        • Martina Dolečková
      • Výbor pro teze
        • Anna Čámská (vedoucí)
        • Barbora Lacinová
        • Martin Pavlok
      • Zahraniční výbor
        • Václav Soukup (vedoucí)
        • Alexandr Carr
        • Anna Čámská
        • Bedřich Bluma
        • Kateřina Adámková
        • Petr Pospíšil
        • Richard Gracla
    • Máme 29 registrovaných debatních klubů.
    • Máme 93 akreditovaných rozhodčích, přičemž 71 z nich má plnou akreditace na Debatní ligu. V minulé sezoně rozhodovalo alespoň jednu debatu 51 rozhodčích.
  2. Cíle na rok 2021/2022
    • Požadavky projektu 0088
      • 35 debatních klubů 
      • 1500 účastí na turnajích
      • 350 unikátních účastníků
      • Newslettery každý měsíc
      • 3 články v médiích pro učitele
      • Tisková zpráva a tisková konference o stavu debatování
      • Články v regionálních médiích o konání turnajů
      • Druhý zaměstnanec od srpna 2021
    • Požadavky strukturálního grantu IDEA
      • Školení debatérů/učitelů/koučů
      • Minimálně 100 účastníků
      • Topics related to the values of the EU such as human rights, democratic legitimacy and peaceful relations with neighbours. Subject: Explore connections between inclusion, solidarity and sustainability as key European values and the role they are having in European policy making for the future.
    • Požadavky Young European Citizens
      • Diskuze mladých lidí (kulatý stůl, panelová diskuze, Q&A) na jedno z následujících témat:
        • The Green New Deal
        • EU-wide education and free movement of people
        • EU-wide work and youth employment
      • Diskuze se musí zúčastnit politik (europoslanec, poslanec, lokální politik)
      • Během říjnového turnaje (může být offline i online)
      • Anketa sbírající názory debatérů na následující teze:
        • THBT the EU should have a unified set of labour market regulations (for example: minimum wage, workspace safety)
        • THBT students who have completed a university education abroad should be required to return and work in their home country for 3 years
        • THW prioritise combatting climate change over increasing economic growth
      • Jedna z tezí se musí na turnaji debatovat
      • Výběr 3 debatérů na mezinárodní event v Bruselu (pokud pandemie dovolí)
    • Rozpočet na příští ročník bude připraven do konce července 2021.
  3. Debatní liga
    • Podmínky, za kterých se budou konat fyzické turnaje:
      • Testy / potvrzení o očkování
      • Pokud nebudou nařízení, která by zakazovala turnaje, nastavit a veřejně vyhlásit metriku, podle které se rozhodne online/offline
      • Připravit dotazník pro debatéry a trenéry, za jakých podmínek by se byli ochotni účastnit fyzických turnajů
    • Termíny turnajů
      • 24.-26. 9. školení
      • 22.-24. 10. český
      • 19.-21. 11. anglický
      • 10.-12. 12. český WSDC open, online
      • 14.-16. 1. anglický WSDC open, online
      • 11.-13. 2. český
      • 4.-6. 3. anglický
      • 25.-27. 3. společný
      • 22.-25. 4. finále
      • 20.-22. 5. open
    • Návrhy na změny pravidel:
      • Z připomínek debatérů budou vytvořena FAQ sekce webu.
      • Na turnajích se stále budou vyhlašovat 3 nejlepší řečníci a týmy.
      • Na konci sezony bude vyhlášeno 10 nejlepší řečníků a 5 nejlepších nováčků.
      • Proběhnou 2 turnaje zaměřené na nepřipravené teze.
      • Na turnajích budou maximálně 3 debaty denně. Pokud nepůjde stihnout debatu v pátek, budou 2 kola v neděli. Online turnaje budou systémem 1 debata v pátek, 3 v sobotu a 1 v neděli.
      • Pořadí týmů po finálovém turnaji se bude určovat na základě postupu do vyřazovacích kol a pak podle tabulky základních skupin. Kritéria pro řazení budou výhry, balloty, vzájemná debata, TAB.
      • Na fyzických turnajích nebude při přípravě na nepřipravené debaty povolen internet. Na online turnajích povolen bude. Budeme to častěji připomínat debatérům.
      • Debatérům i rozhodčím budeme připomínat, že je možné vyžadovat zdroje důkazů.
      • Zkusíme se zamyslet nad tím, jaké typy tezí jde používat v KP oproti WSDC. Formulovat teze jako “Tato vláda…” nechceme.
      • Rozšíření role třetích řečí na komparativní je možné do budoucna. Bylo by nutné výrazněji zasáhnout do formátu.
      • Věříme, že lidé zapisují do greyboxu pouze debaty, které reálně proběhly. Bude přidán limit na to, aby bylo možné zapsat debaty pouze 2 týdny po jejím konání.
      • Budeme debatérům více vysvětlovat, jaká je role rozhodčích.
      • Budeme používat formulář zpětné vazby na rozhodčí.
  4. Rozhodčí
    • Školení rozhodčích proběhne společně se školení debatérů. Druhé bude zřejmě někdy v únoru.
    • Zvyšování kvality rozhodování
      • Budeme připravovat setkání rozhodčích na turnajích, kde se budou řešit problémy. Například vnášení osobního názoru / specifických znalostí do rozhodnutí. Nebo otázku, co by si měl rozhodčí nastudovat před debatou na téma, kterému nerozumí.
      • Na online i offline turnajích budou k dispozici BoTy.
      • ŘS ohodnotí některé řeči, které jsme natočili za minulý rok a dá k dispozici.
      • Začínajícím rozhodčím budeme připomínat buddy program.
      • Na online turnajích omezíme čas, kdy je možné dát debatérům feedback, aby nemuseli čekat několik hodin.
      • Budeme připravovat články a webináře pro rozhodčí. Další podporu zkusíme získat i od zahraničních rozhodčí.
      • Budeme nabádat rozhodčí, ať lépe vysvětlují, proč rozhodli debatu 2:1.
      • Do greyboxu přidáme možnost nahrávání ballotů – budou dostupné debatérům, koučům, rozhodčím z dané debaty a ŘS.
      • Budeme zveřejňovat dobré balloty a dávat je za vzor. (Stejně tak i špatné.)
      • Nabídneme rozhodčím možnost poslat svůj ballot ŘS a dostat k němu feedback.
    • Udržitelnost a zvyšování počtu
      • Vymyslíme možnost částečného e-learningu – záznamy z loňského školení + kontrolní otázky.
      • Do budoucna bychom mohli natočit kvalitněji.
      • Udělat revizi písemných materiálů.
      • Ve výjimečných případech lze nahradit školení shadow rozhodováním několika kol.
      • ŘS určí osoby do role akreditačních posuzovatelů – hodnotitele adeptů na rozhodčích, kteří nejsou metodici.
      • Budeme pokračovat v pořádání akcí pro rozhodčí v průběhu turnajů.
  5. Kluby
    • Udržitelnost a zvyšování počtu
      • Zkusíme oživit čerstvě i déle zaniklé kluby.
      • Založíme online debatní klub pro debatéry ze škol, kde klub není.
      • Podpora klubů v sebepropagaci – sehnat grafika připravit materiály.
      • Zkusíme připravit nějaké pěkné propagační video.
      • Budeme v greyboxu 2.0 sbírat školní ročník debatérů.
    • Školení pro kouče
      • Samostatné školení pro kouče (bývalé debatéry) nebudeme připravovat. Místo toho připravíme specifické materiály na témata jako nábor členů, komunikace se řediteli a učiteli.
      • Přepíšeme a znovu vysázíme manuál pro vedoucí debatních klubů.
      • Budeme pořádat další inspirativní webináře pro kouče.
    • Zrevidujeme program školení pro učitele.
    • Ředitelství soutěží projde staré metodické materiály a kategorizuje je pro nové zobrazení na webu.
  6. Teze
    • Výbor pro teze se napřed musí sejít osobně a domluvit na fungování.
    • Výsledky hodnocení tezí budou předány výboru pro teze.
    • Tematické požadavky IDEA projektů budou předány výboru pro teze.
  7. Projekty
    • 0088
      • Bude zveřejněn inzerát na druhého zaměstnance.
      • Blíží se první monitorovací zpráva.
    • Další projekty
      • Výkonný výbor začal používat Freelo pro správu úkolů, pozvánky budou rozeslány i ostatním orgánům.
      • Dokončujeme nový etický kodex, ještě zpracováváme připomínky ze setkání rozhodčích. 
      • O prázdninách opět proběhne esejistická soutěž na téma IPPF.
      • Chceme oživit alumni program v alespoň skromnější podobě.
      • V otázce výmazu krajských jednotek ze spolkového rejstříku se za poslední rok nic nestalo.
  8. Mezinárodní aktivity
    • IDEA
      • Došlo k oživení aktivit a grantových žádostí. Nový ředitel je Bojan Marjanović.
      • Na konci prázdnin se bude konat velký meeting v Záhřebu. Mohou se zúčastnit až 4 lidi za ADK.
    • WSDC bude letos opět online.

Výnos předsedkyně představenstva č. 1/2021 o jmenování metodiků Ředitelství soutěží

Předsedkyně představenstva Asociace debatních klubů, z.s. (dále jen “spolek”) vydává podle článku 5.1.4 stanov spolku tento vnitřní předpis:

Článek 1

Na návrh Ředitelky soutěží předsedkyně představenstva spolku tímto jmenuje ke dni účinnosti tohoto výnosu tyto metodiky a metodičky Ředitelství soutěží:

  • Kateřinu Adámkovou
  • Adama Borna
  • Martinu Dolečkovou
  • Dušana Hrabánka
  • Jakuba Szymszu

Článek 2 

Tento vnitřní předpis nabývá účinnosti dnem 14. června 2021. 

Hana Bušková
předsedkyně představenstva

Výnos předsedkyně představenstva č. 2/2021 o jmenování členů výkonného výboru

Předsedkyně představenstva Asociace debatních klubů, z.s. (dále jen “spolek”) vydává podle článku 5.1.4 stanov spolku tento vnitřní předpis:

Článek 1

Na návrh výkonného ředitele předsedkyně představenstva spolku tímto jmenuje ke dni účinnosti tohoto výnosu tyto členy a členky výkonného výboru spolku:

  • Adama Borna
  • Hanu Buškovou
  • Barboru Lacinovou
  • Prokopa Maršíka
  • Jakuba Neužila
  • Zbyňka Piecha
  • Juditu Zelbovou

Článek 2 

Tento vnitřní předpis nabývá účinnosti dnem 3. května 2021. 

Hana Bušková
předsedkyně představenstva